9.05.2024r.
Temat: Zagadka Mony Lisy.
Podręcznik s. 222-225
Cele:
1. Określam tematykę tekstu
2. Wykorzystuję w interpretacji doświadczenia własne oraz elementy wiedzy o kulturze
3. Opisuje obraz, zwracając uwagę na zastosowane w nim plastyczne środki wyrazu
4. Doskonalę różne formy zapisywania pozyskanych informacji
1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz):
a. Kim jest celebryta?
b. Jak sądzicie: dlaczego „Mona Lisa” jest najbardziej rozpoznawanym obrazem na świecie?
2. Odczytanie fragmentu tekstu Ewy Jałochowskiej Historia sztuki dla dzieci i rodziców. Rozmowy z Kajtkiem.
a. Ciekawostki o obrazie:
Znajduje się w Luwrze
Jest najlepiej chronionym dziełem sztuki na świecie
Obraz ma mały wymiar: 53x77 cm
Artysta malował obraz 4 lata
Został on stworzony w latach 1503-1507
3. Omówienie hipotez związanych z postacią przedstawioną na portrecie. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. Dyskusja na temat inspirującej roli obrazu Leonarda da Vinci. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. Wyjaśnienie zakończenia tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. Rozmowa na temat wartości sztuki i gustów estetycznych. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.):
a. Jak sądzicie: dlaczego Mona Lisa jest stale żywa we współczesnej kulturze popularnej? Czemu zawdzięcza swoją sławę?
b. Czy to dobrze, że dzieła sztuki się uwspółcześniają?
7. Aktywne zakończenie:
a. Jeśli jesteście ciekawi historii obrazu – kliknijcie w link: https://youtu.be/C8zDqDDb9Kk
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz