środa, 8 maja 2024

9.05.2024r. 


Temat: Zagadka Mony Lisy. 


Podręcznik s. 222-225


Cele:

1. Określam tematykę tekstu

2. Wykorzystuję w interpretacji doświadczenia własne oraz elementy wiedzy o kulturze

3. Opisuje obraz, zwracając uwagę na zastosowane w nim plastyczne środki wyrazu

4. Doskonalę różne formy zapisywania pozyskanych informacji 


1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz):

        a. Kim jest celebryta? 

        b. Jak sądzicie: dlaczego „Mona Lisa” jest najbardziej rozpoznawanym obrazem na świecie? 


2. Odczytanie fragmentu tekstu Ewy Jałochowskiej Historia sztuki dla dzieci i rodziców. Rozmowy z Kajtkiem. 

        a. Ciekawostki o obrazie:

Znajduje się w Luwrze

Jest najlepiej chronionym dziełem sztuki na świecie

Obraz ma mały wymiar: 53x77 cm

Artysta malował obraz 4 lata

Został on stworzony w latach 1503-1507


3. Omówienie hipotez związanych z postacią przedstawioną na portrecie. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. Dyskusja na temat inspirującej roli obrazu Leonarda da Vinci. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

5. Wyjaśnienie zakończenia tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.) 

6. Rozmowa na temat wartości sztuki i gustów estetycznych. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.):


        a. Jak sądzicie: dlaczego Mona Lisa jest stale żywa we współczesnej kulturze popularnej? Czemu zawdzięcza swoją sławę? 

        b. Czy to dobrze, że dzieła sztuki się uwspółcześniają? 


7. Aktywne zakończenie:

        a. Jeśli jesteście ciekawi historii obrazu – kliknijcie w link: https://youtu.be/C8zDqDDb9Kk


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 12.06.2024r.  13.06.2024r.  Temat: Zabawa w powtórki.  1. Na pierwszy ogień:  https://view.genially.com/5ee89c92138cb10d8caf3e9f/interactiv...