21.09.2023r.
Temat: Tęsknota.
Podręcznik s. 48-51 👀
Cele:
1. Opowiadam o wydarzeniach przedstawionej fabuły i rozumiem ich wzajemną zależność
2. Charakteryzuję narratora i bohaterów przeczytanego tekstu
3. Określam problematykę tekstu
4. Porównuję doświadczenia bohatera literackiego z własnymi
5. Wykorzystuję w interpretacji przysłów elementy wiedzy o kulturze
6. Oceniam postępowanie postaci
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Obejrzyjcie krótki film: https://www.youtube.com/watch?v=rkb3y6K3waU o Syrii
b. Czy wiecie, co dzieje się obecnie w tym kraju?
c. W jakiej sytuacji znaleźli się mieszkańcy Syrii w ciągu ostatnich paru lat?
2. Zapoznanie się z fragmentem tekstu Liliany Bardijewskiej Kot Karima i obrazki
3. 👉Omówienie historii Karima i jego rodziny na podstawie fragmentu. (Po przeczytaniu, ćw. 1., 2. i 3.)
4. 👉Określenie sytuacji uchodźców i ich relacji z sąsiadami. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.)
5. 👉Wyjaśnienie sensu babcinych przysłów. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
6. 👉Określenie wpływu języka narratora na odbiór tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 7. i 8.)
7. 👉Zaproponowanie sposobów pomocy uchodźcom. (Praca w grupie, ćw. 9.):
a. Zapiszcie w zeszycie swoje propozycje sposobów pomocy uchodźcom
b. Zadanie dla chętnych – wybierzcie jeden ze sposobów pomocy uchodźcom i przedstawcie je w formie plakatu. Pamiętajcie o umieszczeniu na plakacie hasła oraz o odpowiedniej grafice. Czas na wykonanie zadania: 6.10.2023r. Plakat przekażcie mi osobiście w szkole.
8. 👉Wskazanie wartości istotnych w życiu każdego człowieka. (Praca w grupie, ćw. 10.):
a. Odszukajcie w tekście, które wartości są najważniejsze dla Karima i jego rodziny
b. Spróbujcie wartości te ukazać w zeszycie w formie graficznej za pomocą rysnotek
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz