9.10.2023r.
Temat: Wykluczenie.
Podręcznik s. 40-45 👀
Cele:
1. Omawiam znaczenie i funkcję tytułu
2. Opowiadam o wydarzeniach i rozumiem ich wzajemną zależność
3. Charakteryzuję narratora i bohaterów przeczytanego tekstu
4. Określam problematykę tekstu
5. Porównuję doświadczenia bohaterki z własnymi
6. Oceniam postępowanie postaci
7. Formułuję zdania oznajmujące
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Obejrzyjcie krótki klip będący częścią jednej z kampanii społecznych na temat wykluczenia i potrzeb osób z zespołem Downa: https://www.youtube.com/watch?v=kNMJaXuFuWQ&t=100s
b. Co sądzicie o takim ujęciu tematu wykluczenia?
c. Czy według Was osoby z zespołem Downa lub innymi chorobami genetycznymi są wykluczane z życia społecznego? Jak można temu przeciwdziałać?
2. Zapoznanie się z fragmentem utworu Katarzyny Ryrych Wyspa mojej siostry
3. 👉Charakterystyka narratora tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Określenie problemu ukazanego w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. 👉Omówienie przejawów agresji werbalnej i niewerbalnej. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):
a. Zapiszcie w zeszycie słowa, którymi ludzie nieznający Pippi nazywali dziewczynkę
b. Dlaczego te określenia budziły sprzeciw Mysi?
6. 👉Scharakteryzowanie bohaterki na podstawie jej zachowania. (Po przeczytaniu, ćw. 5. i 6.)
7. 👉Wyjaśnienie znaczenia tytułu. (Po przeczytaniu, ćw. 7.):
a. Zapiszcie pionowo słowo „WYSPA” (litera pod literą), a następnie dopiszcie skojarzenia z wyrazem wyspa tworząc w ten sposób krzyżówkę
b. Spróbujcie wyjaśnić tytuł „Wyspa mojej siostry” – co według Was może być tą wyspą?
8. 👉Rozmowa na temat różnych postaw wobec inności. (Praca w grupie, ćw. 8.)
9. Aktywne zakończenie:
a. Zapiszcie i dokończcie w zeszycie zdanie „Moim zdaniem wykluczenie…, ponieważ…”
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz