13.05.2024r.
Temat: Wyobraźnia.
Podręcznik s. 219-221
Cele:
1. Wyodrębniam obrazy poetyckie przedstawione w wierszu
2. Wyszukuję środki poetyckie zawarte w utworze i omawiam ich funkcję
3. Rozmawiam o wrażeniach, jakie wywiera tekst na słuchaczu
4. Objaśniam znaczenia przenośne w wierszu
5. Wyjaśniam, czym jest dla podmiotu lirycznego wyobraźnia
6. Wyjaśniam znaczenie związków frazeologicznych
7. Uczestniczę w rozmowie o roli poezji i wyobraźni
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie słowo „wyobraźnia” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń
2. Zapoznanie się z biogramem Zbigniewa Herberta.
3. Odczytanie utworu Pudełko zwane wyobraźnią.
4. Określenie nastroju wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. Wskazanie poleceń skierowanych do adresata wiersza przez osobę mówiącą. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. Wyróżnienie obrazów poetyckich ukazanych w wierszu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/27813671/herbert-pude%C5%82ko-zwane-wyobra%C5%BAni%C4%85
7. Wyjaśnienie tytułu utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 9.):
8. Dokończcie poniższe zdania:
Zbigniew Herbert jest mistrzem...
To czarodziej, który potrafi...
Zachęca nas do...
Do tego służyć ma...
Pudełko to zasób...
Jeśli z niego wydobędziemy...
a. Jakie jest zatem przesłanie utworu?
9. Rozmowa o środkach stylistycznych zastosowanych w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 4.‒8., Nowa wiadomość):
b. Karta pracy „Kunszt poezji”
10. Wysłuchanie wzorcowego odczytania wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 13.)
11. Próba zdefiniowania poezji. (Po przeczytaniu, ćw. 10.)
12. Rozmowa na temat wyobraźni. (Po przeczytaniu, ćw. 11., 12.)
13. Zadanie pracy domowej. (Praca twórcza, ćw. 15.)
14. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź, ile zapamiętałeś: https://learningapps.org/11492541
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz