17.10.2023r.
Temat: Grypa duszy.
Podręcznik s. 61-64 👀
Cele:
1. Wskazuję elementy świata przedstawionego
2. Charakteryzuję bohatera utworu
3. Określam problematykę utworu
4. Wyjaśnia znaczenie wskazanych aforyzmów oraz przenośni zastosowanych w utworze
5. Formułuję wypowiedź na temat postaci
6. Odnoszę treść tekstu do sytuacji przedstawionej na obrazie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie słowo „starość” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń
2. Odczytanie fragmentu utworu Heidi Hassenmüller Pewnej wrześniowej niedzieli.
3. Objaśnienie znaczenia zwrotu nabrać dystansu. (Przydatne słowa)
4. 👉Omówienie sytuacji, w której znalazł się dziadek, i emocji, jakie w nim wywołała. (Po przeczytaniu, ćw. 1., 2., 4.)
5. 👉Wyjaśnienie znaczenia sformułowania grypa duszy. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. 👉Scharakteryzowanie postawy wnuczka wobec dziadka. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Stwórzcie w zeszycie listę argumentów, za pomocą których spróbowalibyście przekonać bohatera tekstu do powrotu do domu
7. 👉Wskazanie czynników warunkujących dobre samopoczucie wśród innych ludzi. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
8. 👉Omówienie związku obrazu Fredericka Cayleya Robinsona Dni odpoczynku z tekstem. (Po przeczytaniu, ćw. 7.):
a. Kogo przedstawiono na obrazie?
b. Jak ukazane osoby spędzają czas?
c. W jakiej atmosferze – Waszym zdaniem – upływa wspólne wieczorne spotkanie przy stole? Dzięki czemu twórca dzieła osiągnął taki nastrój?
d. Jak myślicie, co wpływa na spokój przedstawionych postaci?
9. 👉Rozmowa na temat wspierania starszych osób. (Praca w grupie, ćw. 8.):
a. Zastanówcie się, w jaki sposób można wesprzeć starsze osoby odczuwające samotność?
b. Swoje propozycje zapiszcie w punktach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz