7.05.2024r.
8.05.2024r.
Temat: Jak rozpoznać zdania złożone współrzędnie i podrzędnie?
Podręcznik s. 283-285
Ćwiczenia do języka polskiego s. 56-65
Cele:
1. Poprawnie używam spójników w zdaniach
2. Stosuję właściwą interpunkcję
3. Opowiada o nowo poznanych wiadomościach
4. Rozpoznaję dwa typy zdań: zdania złożone współrzędnie i podrzędnie
5. Układam zdania złożone współrzędnie i podrzędnie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Przypomnienie: zdanie pojedyncze / zdanie złożone / równoważnik zdania - czym się różnią. Przypomnienie terminów: podmiot/orzeczenie.
2. Przypomnienie informacji o zdaniach złożonych podrzędnie i współrzędnie. (Na rozgrzewkę, Przypomnienie):
a. Zapamiętajcie:
Podkreśl orzeczenia w zdaniach składowych
Oddziel je pionową kreską i ponumeruj
Ustal, czy zdania składowe mogą istnieć samodzielnie (czyli są równorzędne), czy też jedno z nich jest podrzędne względem drugiego (czyli odpowiada na pytanie wynikające z jego treści)
Narysuj prawidłowy wykres zdania
b. https://wordwall.net/pl/resource/1929656/polski/zdania-z%c5%82o%c5%bcone
Jeśli chcesz jeszcze poćwiczyć w domu:
d. https://pisupisu.pl/klasa6/zdania-zlozone-wspolrzednie-i-podrzednie
e. Wklejka
3. Użycie spójników w zdaniach złożonych współrzędnie. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1. i 5.):
a. wklejka
4. Dokańczanie wypowiedzeń i określanie typu zdań. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2. i 4.)
5. Formułowanie pytań do wyróżnionych zdań składowych. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3.)
6. Wykonanie wykresów zdań. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.)
7. Przeanalizowanie Nowej wiadomości
8. Układanie i zapisywanie zdań do podanych wykresów. (Czas na ćwiczenia, ćw. 7.)
9.Formułowanie pytań do wskazywanych w tekście zdań złożonych podrzędnie. (Czas na ćwiczenia, ćw. 8.)
10. Układanie zdania złożonego na podstawie fotografii oraz wykonanie jego wykresu. (Czas na ćwiczenia, ćw. 9.)
11. Czas na ćwiczenia - "Ćwiczenia do języka polskiego" s. 56-65, ćw. 3, 4, 7, 8
12. Aktywne zakończenie:
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz