22.01.2024r.
Temat: Postrzeganie Afryki.
Podręcznik s. 151-152👀
Cele:
1. Rozumiem przeczytany tekst i omawiam jego elementy.
2. Wyszukuję w tekście potrzebne informacje
3. Uczestniczę w rozmowie na zadany temat
4. Korzystam z informacji z różnych źródeł
5. Dokonuję selekcji informacji
6. Redaguję notatki
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Co to jest stereotyp?
b. https://wordwall.net/pl/resource/27068662/wos/stereotyp
c. Jakie stereotypy krążą wokół Afryki?
2. Określenie miejsc na podstawione przedstawionych fotografii. (Zanim przeczytasz)
3. Odczytanie tekstu Afryka i jej dzieci – mity i fakty .
4. Omówienie najbardziej zaskakujących faktów opisanych w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. Wyjaśnienie, skąd biorą się stereotypy dotyczące Afryki i innych sytuacji. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. Ustalenie przyczyn niesprawdzania wiarygodności zasłyszanych słów. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
7. Uzasadnienie użycia cudzysłowu we wskazanym fragmencie. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. Podanie pomysłów na to, co można zrobić, aby budować obraz Afryki bez stereotypów. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
9. Udział w dyskusji na temat wpływu podróżowania na sposób postrzegania innych ludzi. (Po przeczytaniu, ćw. 7.):
a. W jaki sposób podróżowanie może wpływać na nasz sposób postrzegania innych ludzi?
10. Ułożenie pytań na zadany temat. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz