23.01.2024r.
Temat: Podróż oczami poety.
Podręcznik s. 156-157 😀
Cele:
1. Omawiam obrazy poetyckie ukazane w wierszu
2. Objaśniam funkcje przenośni
3. Wskazuję w utworze epitety i porównania
4. Charakteryzuję podmiot liryczny
5. Opowiadam o wrażeniach, które wywarł na mnie przeczytany tekst
6. Określam nadawcę i adresata wypowiedzi w wierszu
7. Wyjaśniam rolę cudzysłowu w utworze
8. Sporządzam notatki
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Spójrzcie na mapę Europy
b. Jak sądzicie: które kraje warto odwiedzić?
2. Odczytanie utworu Ojciec objaśnia:
a. Przypomnienie, kim był Czesław Miłosz: https://culture.pl/pl/tworca/czeslaw-milosz
3. Ustalenie osoby mówiącej i adresata wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 1., 3.)
4. Określenie funkcji cudzysłowu użytego w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. Scharakteryzowanie miast przedstawionych w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Jakie miejsca odwiedza podmiot liryczny? https://wordwall.net/pl/resource/28276941/polski/ojciec-obja%c5%9bnia-miejsca
6. Omówienie sytuacji opisanej przez poetę. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. Objaśnienie przenośni użytych w utworze. (Przypomnienie, Po przeczytaniu, ćw. 6., 7.)
8. Wskazanie wyrażeń o charakterze malarskim. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
a. Wypiszcie do zeszytu zaobserwowane przez Was środki poetyckie zawarte w wierszu. Do każdego środka dopiszcie chociaż jeden przykład.
9. Sporządzenie notatki na temat jednego z miast wymienionych w wierszu. (Po przeczytaniu, ćw. 9.)
10. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź, ile zapamiętałeś: https://wordwall.net/pl/resource/28380853/polski/ojciec-obja%c5%9bnia
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz