22.01.2024r.
Temat: Po zmroku...
Podręcznik s. 147-150
Cele:
1. Rozumiem przeczytany tekst i omawiam jego elementy
2. Rozpoznaję utwór jako powieść przygodową
3. Charakteryzuję bohaterów
4. Biorę udział w dyskusji o emocjach bohaterów
5. Tworzę opis przeżyć wewnętrznych
6. Redaguję notatki
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Czym jest strach? Jakie może przybierać formy?
b. W jakich sytuacjach może się pojawić strach?
2. Odczytanie fragmentu powieści Henryka Sienkiewicza W pustyni i w puszczy.
3. Określenie, kim są główni bohaterowie, przypomnienie informacji o bohaterach pierwszoplanowych i drugoplanowych w powieści. (Po przeczytaniu, ćw. 1., Przypomnienie )
4. Scharakteryzowanie sytuacji wędrowców. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. Określenie emocji towarzyszących bohaterom po zapadnięciu zmroku. (Po przeczytaniu, ćw. 3. –5.):
a. Narysujcie tabelę składającą się z dwóch kolumn – po jednej stronie zanalizujcie emocje Stasia po zapadnięciu zmroku, po drugiej – uczucia Nel
b. Co potęgowało strach dzieci przed zapadnięciem zmroku – odszukajcie w tekście określenia oddające nastrój grozy i niebezpieczeństwa
6. Uzasadnienie, że czytany utwór jest powieścią przygodową. (Po przeczytaniu, ćw. 6., Nowa wiadomość)
7. Przytoczenie fragmentów ukazujących przyrodę Afryki. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
8. Stworzenie listy umiejętności przydatnych podczas wyprawy do Afryki. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
9. Zadanie domowe. (Po przeczytaniu, ćw. 9.)
10. Aktywne zakończenie:
a. Spójrzcie na tezę: „Podróże do egzotycznych krajów są groźne i niebezpieczne”
b. Zapiszcie trzy argumenty potwierdzające lub obalające tą tezę.
c. Sprawdź się: https://wordwall.net/pl/resource/10044834/polski/w-pustyni-i-w-puszczy-test
d. https://wordwall.net/pl/resource/10591929/w-pustyni-i-w-puszczy
11. 💢💢ZALICZENIE LEKTURY:
a. Charakterystyka Stasia Tarkowskiego
b. Kartkówka – 23.01.2024r.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz