8.01.2024r.
Temat: Jak wyrażamy oczekiwania?
Podręcznik s. 166-168
Cele:
1. Wyszukuję w tekście informacje
2. Poprawnie stosuję rodzaje wypowiedzeń, uwzględniając cel wypowiedzi
3. Wskazuję cechy różnych komunikatów
4. Dostosowuję sposób komunikacji do zamierzonego celu wypowiedzi
5. Rozpoznaję różne sytuacje komunikacyjne
6. Stosuję odpowiednią intonację
7. Używam w mowie środków perswazji
8. Charakteryzuję nadawcę oraz odbiorcę komunikatu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Czy wiecie, czym są umiejętności interpersonalne?
b. Jakie możecie wymienić umiejętności interpersonalne?
c. https://wordwall.net/play/9778/640/550
2. Odczytanie informacji o różnych sposobach komunikowania oczekiwań. (Jak wyrażamy oczekiwania?)
a. Stwórzcie w zeszycie mapę myśli „Jak wpłynąć na odbiorcę”
3. Nazwanie przedstawionych komunikatów. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. Przekształcanie podanych wypowiedzi. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. Uzasadnienie odpowiedzi na przedstawiony temat. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. Nazwanie komunikatów pojawiających się podczas zawodów sportowych. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. Formułowanie propozycji, próśb i żądań. (Po przeczytaniu, ćw. 5., Praca w grupie, ćw. 6.):
a. Czy wiecie, co to jest perswazja?
b. Czym różni się perswazja od manipulacji? Narysujcie w zeszycie tabelkę składającą się z dwóch kolumn
c. Spróbujcie przekonać mnie, abym nie robiła kartkówki z części mowy
8. Aktywne zakończenie:
a. Zapiszcie w zeszycie przykład: obietnicy, żądania i prośby
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz