13.09.2023 r.
Temat: Wyobcowanie.
Podręcznik s. 10-13 👀
Cele:
1. Omawiam elementy świata przedstawionego w utworze
2. Charakteryzuję narratora i bohaterów opowiadania
3. Określam problematykę utworu
4. Biorę udział w dyskusji o tolerancji
5. Oceniam zachowanie chłopców
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Łamańce językowe
b. Kto to jest imigrant?
c. Z jakich powodów ludzie opuszczają swój rodzinny kraj?
d. Jakie trudności mogą napotkać w nowym miejscu pobytu?
2. Odczytanie fragmentu tekstu Ewy Grętkiewicz Szczekająca szczęka Saszy.
3. 👉Omówienie świata przedstawionego w opowiadaniu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–4.)
4. Przypomnienie najważniejszych pojęć związanych z epiką. (Przypomnienie, Nowa wiadomość)
5. 👉Ocena zachowania bohaterów utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 5. i 6.)
6. Wskazanie i omówienie problemu poruszonego w tekście:
a. Zabawa „gorące krzesło”: zapiszcie w zeszycie 2 pytania, które moglibyście zadać Saszy, aby go lepiej poznać. Ochotnik zajmuje krzesło na środku klasy i odpowiada na zadane pytania
7. Dyskusja na temat tolerancji. (Wśród ludzi)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz