14.09.2023r.
Temat: Człowiek wobec świata.
Podręcznik s. 46-47 👀
Cele:
1. Rozpoznaję w tekście epitety i wyjaśniam ich funkcję
2. Interpretuję zastosowane w wierszu przenośnie
3. Charakteryzuję podmiot liryczny
4. Określam problematykę utworu
5. Biorę udział w rozmowie o empatii
6. Formułuję argumenty i stosuję je w wypowiedzi
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Co to znaczy być dobrym człowiekiem?
b. Czy określilibyście siebie tym mianem?
2. Zapoznanie się z biogramem Czesława Janczarskiego.
3. Odczytanie utworu Nie mijam.
4. 👉Scharakteryzowanie podmiotu lirycznego. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Wskazanie epitetów określających zwierzęta i objaśnienie ich funkcji. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. 👉Rozmowa o przesłaniu wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):
a. https://sjp.pwn.pl/sjp/empatia;2556654.html
7. 👉Poszerzanie słownictwa związanego z problematyką utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 5. i 6.)
8. 👉Określenie związku między sensem wiersza a ilustracją z podręcznika. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
9. 👉Głosowa interpretacja utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
10. 👉Rozmowa o korzyściach i zagrożeniach wynikających z możliwości korzystania z wynalazków współczesności. (Praca w grupie, ćw. 9.)
11. 👉Ułożenie krótkiego wiersza. (Praca w grupie, ćw. 10.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz