9.04.2024r.
Temat: Pamiętny dzień.
Podręcznik s. 222-225
Cele:
1. Wskazuję czas, miejsce i bohaterów tekstu
2. Wyszukuję w tekście potrzebne fragmenty
3. Dostrzegam wartości ważne w życiu człowieka
4. Odróżniam wydarzenia realistyczne od fantastycznych
5. Układam logiczną wypowiedź
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapisz w zeszycie i dokończ zdania:
Książka jest (jaka?) …
Książka (jak na nas wpływa? jakie wrażenia wywołuje?) …
2. Odczytanie informacji o Cornelli Funke oraz Kilku słów o książce
3. Aktywne czytanie fragmentu utworu Atramentowe serce:
a. Kim są bohaterowie tekstu?
b. Gdzie rozgrywają się opisane wydarzenia?
c. Spróbujcie określić czas, w którym dzieją się wydarzenia.
d. Wskażcie najważniejsze, Waszym zdaniem, wydarzenie opisane w odczytanym fragmencie tekstu
4. Określenie problematyki tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 1., 3., 4.):
a. Jakie książki lubili czytać rodzice Maggie?
b. Która powieść szczególnie przypadła do gustu mamie dziewczynki?
c. Co mogło się stać z mamą Maggie?
d. Które sytuacje z tekstu mogłyby się wydarzyć naprawdę, a które nie?
5. Wskazanie wydarzeń realistycznych i fantastycznych. (Po przeczytaniu, ćw. 5., 6.)
6. Określenie nastroju tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
7. Ćwiczenie detektywistyczne. (Praca twórcza, ćw. 8.)
8. Aktywne zakończenie:
a. Spróbujcie ułożyć historyjkę, która tłumaczyłaby, w jaki sposób Capricorn, Basta i Smolipaluch wrócili do domu.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz