5.03.2024r.
6.03.2024r.
Temat: Koncert Wojskiego.
Podręcznik s. 201-203
Cele:
1. Wyodrębniam obrazy poetyckie w poezji
2. Rozpoznaję środki stylistyczne
3. Charakteryzuję bohatera
4. Określam wrażenie po przeczytanym fragmencie
5. Wyjaśniam przenośne znaczenie wyrazów
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Kilka słów o lekturze
b. Przypomnijcie, jakie zwyczaje zostały opisane w „Panu Tadeuszu”
2. Wysłuchanie muzyki Wojciecha Kilara do filmu Pan Tadeusz. (Po przeczytaniu, ćw. 9.): https://www.youtube.com/watch?v=35r8qKXjgRA
3. Aktywne czytanie fragmentów Księgi czwartej Pana Tadeusza Adama Mickiewicza.
4. Rozmowa o historii opowiedzianej za pomocą dźwięków. (Po przeczytaniu, ćw. 1.‒3.):
a. Karta pracy – Sketchnotka
5. Omówienie gry Wojskiego i jej wpływu na słuchaczy. (Po przeczytaniu, ćw. 5., 8.):
a. Na podstawie pierwszych 6 wersów omówcie kolejne czynności, które wykonał Wojski, zanim w puszczy rozbrzmiał odgłos jego rogu.
b. Jak wyglądał Wojski, kiedy grał na rogu?
c. W jakim wieku był nasz bohater?
d. Dlaczego po zakończonej grze Wojski „stał jak natchniony”
e. W jaki sposób słuchacze zareagowali na występ Wojskiego?
6. Wzbogacanie słownictwa. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
7. Analiza środków poetyckich. (Po przeczytaniu, ćw. 4., 6.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/251635/koncert-wojskiego-%C5%9Brodki-stylistyczne
b. Dopisz do podanych wyrazów po jednym epitecie, porównaniu i wyrazie dźwiękonaśladowczym: chmura, drzewo, muzyka
c. Karta pracy – s.115
8. Przygotowanie afisza i zaproszenia na koncert muzyczny. (Praca w grupie, ćw. 10.):
a. Kim jest wirtuoz? https://sjp.pwn.pl/szukaj/wirtuoz.html
b. Czy Wojskiego można nazwać wirtuozem? Uzasadnijcie.
9. Aktywne zakończenie:
a. Zredagujcie zaproszenie na koncert Wojskiego, mistrza gry na rogu. W zaproszeniu podajcie 2 argumenty, którymi przekonacie słuchaczy do udziału w koncercie!
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz