11.03..2024r.
Temat: Poznajemy lekturę – „Hobbit, czyli tam i z powrotem”.
Podręcznik s. 208-215
Cele:
1. Określam tematykę utworu
2. Odtwarzam wydarzenia na podstawie fragmentów tekstu
3. Gromadzę informacje, dokonuję ich selekcji
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wprowadzenie w klimat powieści: https://www.youtube.com/watch?v=2fngvQS_PmQ&t=8s
2. Odczytanie informacji wstępnych związanych z Johnem Ronaldem Reuelem Tolkienem oraz lekturą Hobbit, czyli tam i z powrotem:
a. Kilka słów o lekturze,
b. Europejskie dziedzictwo w powieściach profesora z Oksfordu,
c. Na dużym ekranie,
d. notka biograficzna,
e. karta pracy o pisarzu – s. 52
3. Świat przedstawiony powieści:
a. Wklejka - moja praca z lekturą
b. Trasa wędrówki bohaterów: https://wordwall.net/pl/resource/14270756/polski/trasa-w%C4%99dr%C3%B3wki-bilba-bagginsa-i-jego-kompan%C3%B3w
c. Jaki charakter mają wskazane miejsca? Czy są rzeczywiste? Czy są realistyczne?
d. Dzięki czemu możliwe jest ukazanie tak różnych miejsc w utworze? Uzasadnijcie, że wynika to z układu akcji.
e. W jaki sposób miejsca przedstawione w powieści odzwierciedlają przesłanie powieści, czyli walkę dobra ze złem?
4. Praca z materiałem ikonicznym:
a. Wklejcie do zeszytu ikony, a obok każdej z nich zapiszcie wyjaśnienie ich związku z treścią utworu
5. Bohaterowie powieści:
a. Kto jest kim? https://learningapps.org/watch?v=p4eg4kqh220
b. Narysujcie mapę myśli przedstawiającą plemiona zamieszkujące świat powieści.
c. Wybierzcie jedno plemię i opiszcie je w paru zdaniach
d. Na jakiej zasadzie ukazane są postaci?
e. Tabela – bohaterowie dobrzy i źli
6. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź, ile pamiętasz z lektury: https://wordwall.net/pl/resource/14264966/polski/hobbit
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz