29.01.2024r.
Temat: Co już wiemy o częściach zdania?
Podręcznik s. 161-165
Ćwiczenia do języka polskiego s. 41- 48
Cele:
1. Wyszukuję w tekście potrzebne informacje
2. Wskazuję części mowy i wyjaśniam, jaką funkcję pełnią w zdaniu
3. Rozpoznaję części zdania i określam ich funkcję
4. Tworzę zdania pojedyncze rozwinięte
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Przypominajka: https://wordwall.net/pl/resource/993028/polski/podmiot-orzeczenie
b. na rozgrzewkę
2. Powtórzenie wiadomości o głównych częściach zdania. (Przypomnienie, s. 161):
a. Sketchnotka
b. Karta pracy
3. Ćwiczenia w rozpoznawaniu w zdaniach podmiotu i orzeczenia. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.–3.)
4. Zapoznanie się z informacjami o podmiocie w dopełniaczu. (Nowa wiadomość, s. 162, Czas na ćwiczenia, ćw. 4.)
5. Wprowadzenie pojęcia orzeczenia imiennego (Nowa wiadomość, s. 163, Czas na ćwiczenia, ćw. 5., 7.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/11890156/polski/orzeczenie
6. Wskazanie zdań bezpodmiotowych. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.)
7. Wskazanie poszczególnych części zdania. (Czas na ćwiczenia, ćw. 8., Przypomnienie, s. 164)
8. Utrwalenie wiadomości o przydawce, okoliczniku i dopełnieniu. (Czas na ćwiczenia, ćw. 9.–14.)
9. Rysowanie wykresów zdań pojedynczych:
a. Przypominajka: https://wordwall.net/pl/resource/1609372/polski/cz%c4%99%c5%9bci-zdania
b. https://wordwall.net/pl/resource/14378223/polski/uzupe%c5%82nij-wykres-zdania
c. Narysujcie w zeszycie wykresy zdań:
Młodszy brat Jurka wygrał wczoraj zawody sportowe.
Piękność z plakatu spoglądała spod brokatowych rzęs.
10. Czas na ćwiczenia – „Ćwiczenia do języka polskiego” s. 41-48, ćw. 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 13, 17, 19
11. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/2205219/polski/cz%c4%99%c5%9bci-zdania-test
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz