25.01.2024r.
Temat: Znaki interpunkcyjne w dialogach.
Podręcznik s. 169-170
Cele:
1. Wyszukuję w tekście potrzebne informacje
2. Poprawnie stosuję znaki przestankowe w zapisie rozmowy
3. Układam i poprawnie zapisuję dialog
4. Redaguję notatkę
1. Aktywne wprowadzenie. (Na rozgrzewkę):
a. https://learningapps.org/3345060
b. Co to jest dialog?
c. Do czego potrzebna nam jest umiejętność zapisywania dialogu?
d. Zapiszcie w zeszycie jak najwięcej synonimów słowa „powiedział”
2. Przypomnienie zasad zapisywania dialogu. (Przypomnienie)
3. Uzupełnienie zdań brakującymi znakami interpunkcyjnymi. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1., 2.):
a. Wskaż miejsca, w których należy postawić myślnik.
Powoli! jęknął duch.
Siedem lat jesteś nieboszczykiem rozmyślał Scrooge i przez cały ten czas w podróży...
4. Zredagowanie dialogów na określony temat. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3. i 4.):
a. Przypomnienie: co to jest dopowiedzenie dialogowe?
b. Przyjrzyjcie się dialogom i uzupełnijcie wykropkowane miejsca odpowiednimi dopowiedzeniami dialogowymi:
- Co tutaj się działo? - nerwowo zapytał ojciec.
.- Nic. Zaprosiłam kilka koleżanek - ………………………...
- Kilka koleżanek?! Rozejrzyj się, jak tutaj wygląda? Jakby stado koni przeszło - ………………………………..
- Ależ tato ...- …………………………………...
- To tak uczą się nastolatki?
- Ależ tato, my tylko zamówiłyśmy pizzę i colę.
- A w tym domu nie ma kosza? - ………………………………..
- Bardzo się spieszyłyśmy do szkoły, nie zdążyłyśmy posprzątać.
5. Czas na ćwiczenia - "Ćwiczenia do języka polskiego" s. 105, ćw. 2,3
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz