13.11.2023r.
Temat: Rodzinny kryzys.
Podręcznik s. 88-91 👀
Cele:
1. Omawiam elementy świata przedstawionego w przeczytanym fragmencie
2. Podaję cechy powieści detektywistycznej i wyszukuję je w podanym fragmencie
3. Przekazuję własnymi słowami treść przedstawionego w podręczniku fragmentu powieści
4. Rozmawiam o sposobach wspólnego spędzania wolnego czasu w rodzinie
5. Nazywam emocje i układam zdania ze sformułowaniami opisującymi emocje
1. Odczytanie informacji o książce i jej autorze. (nota biograficzna i Kilka słów o książce )
2. Głośne odczytanie fragmentu książki Marcina Kozioła Skrzynia Władcy Piorunów z podziałem na role.
3. Prezentacja fabuły utworu i postaci przedstawionych w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 1.‒3.)
4. Ustalenie cech powieści detektywistycznej i odnalezienie ich we fragmencie książki. (Nowa wiadomość, Po przeczytaniu, ćw. 4.)
5. Rozmowa na temat spędzania wolnego czasu przez rodzinę. (Po przeczytaniu, ćw. 6., 7.)
6. Omówienie sposobu opisywania emocji i układanie zdań. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
7. Zabawa w szyfrowanie. (Praca w grupie, ćw. 9.)
8. Tworzenie opowiadania detektywistycznego (Praca twórcza, ćw. 10.)
a. Stwórz opowiadanie detektywistyczne, w którym udzielisz odpowiedzi na pytania zadane w ćw. 10
b. Twoje opowiadanie powinno liczyć co najmniej 200 słów, maksimum 300 słów
c. Termin: 4.12.2023r.
d. Forma: napisane odręcznie na osobnej kartce
e. limit słów: 200
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz