14.11.2023r.
Temat: Niewidzialne sprawy.
Podręcznik s. 94-97 👀
Cele:
1. Określam czas, miejsce i osobę narratora
2. Wyjaśniam, czym jest fikcja literacka, rozpoznaję elementy fikcji literackiej w przeczytanym tekście
3. Omawiam problematykę utworu
4. Rozmawiam o teatrze i funkcji, jaką pełni
5. Czytam ze zrozumieniem fragment tekstu literackiego
1. Odczytanie informacji o książce Marcina Szczygielskiego Teatr Niewidzialnych Dzieci. (Kilka słów o książce)
2. Aktywne czytanie fragmentu książki Marcina Szczygielskiego Teatr Niewidzialnych Dzieci
3. Określenie tematu i miejsca wydarzeń przedstawionych w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 1. i 6.)
4. Omówienie funkcji teatru i roli aktora. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 5.):
a. Kto z Was był kiedyś w teatrze? Jaki był tytuł sztuki?
b. Jaka jest różnica między spektaklem teatralnym a filmem?
c. W jaki sposób gra aktorów wpływa na odbiór sztuki?
d. Czy – Waszym zdaniem – warto jest chodzić do teatru?
e. Do daje obejrzenie spektaklu teatralnego?
f. Jakie poglądy na temat teatru miała dziewczynka – bohaterka fragmentu książki?
g. Do czego miało jej posłużyć założenie teatru w Domu Dziecka?
h. Czyje problemy mieli zauważyć przyszli widzowie?
5. Rozmowa o domach dziecka i ich wychowankach. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
6. Wprowadzenie terminu fikcja literacka i rozpoznanie elementów fikcyjnych we fragmencie powieści. (Nowa wiadomość, Po przeczytaniu, ćw. 7.)
7. Dyskusja na temat „niewidzialnych spraw” i sposobów zwrócenia na nie uwagi opinii publicznej i w najbliższym środowisku. (Praca w grupie, ćw. 8.)
8. Aktywne zakończenie:
a. Pracujecie w parach – każdy zapisuje wnioski do swojego zeszytu
b. Wymyślcie i zapiszcie hasła, które pomogą zamienić niewidzialnych w widzialnych, czyli zwrócą uwagę na problemy tych, których nie dostrzegamy ca co dzień (np. osoby niepełnosprawne, w podeszłym wieku, imigrantów, uchodźców)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz