19.10.2023r.
Temat: Pierwsza miłość.
Podręcznik s. 73-74 👀
Cele:
1. Charakteryzuję głównego bohatera
2. Rozmawiam o sposobach okazywania uczuć
3. Wyjaśniam znaczenie sformułowań przenośnych i frazeologizmów w tekście
4. Oceniam postępowanie chłopca
5. Redaguję opis przeżyć wewnętrznych
1. Aktywne wprowadzenie;
a. Narysujcie w zeszycie serce, a następnie dopiszcie w jego środku jak najwięcej skojarzeń do słowa „zakochać się”
b. Czy znacie filmy lub książki, w których pojawia się wątek miłosny? W jaki sposób został przedstawiony?
2. Zapoznanie się z fragmentem tekstu Pawła Beręsewicza Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek
3. 👉Opisanie głównego bohatera. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Rozmowa na temat sposobów okazywania sympatii. (Po przeczytaniu, ćw. 2., 3., Praca w grupie, ćw. 5.):
a. O jakich sposobach okazywania zainteresowania wspomina narrator?
b. Czy zauważacie takie zachowania w swoim otoczeniu?
c. Które z nich najczęściej obserwujecie? Jak je oceniacie?
d. Skąd wiecie, że ktoś się w kimś zakochał?
e. Dlaczego – Waszym zdaniem – młodzi ludzie często wstydzą się swoich uczuć? Co byście im doradzili?
5. Zwrócenie uwagi na kwestię odpowiedzialności za słowa i czyny. (Wśród ludzi )
6. Przypomnienie wiadomości na temat przysłów. (Przypomnienie)
7. 👉Analiza przysłów i sentencji o miłości. (Po przeczytaniu, ćw. 4.):
a. Frazeologizmy miłosne: https://wordwall.net/pl/resource/6981136/polski/frazeologizmy-mi%c5%82o%c5%9b%c4%87
8. 👉Ćwiczymy tworzenie opisu przeżyć wewnętrznych. (Praca twórcza, ćw. 6.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz