środa, 18 października 2023

19.10.2023r.  


Temat: Pierwsza miłość.


Podręcznik s. 73-74 👀


Cele:

1. Charakteryzuję głównego bohatera

2. Rozmawiam o sposobach okazywania uczuć

3. Wyjaśniam znaczenie sformułowań przenośnych i frazeologizmów w tekście

4. Oceniam postępowanie chłopca

5. Redaguję opis przeżyć wewnętrznych


1. Aktywne wprowadzenie;

        a. Narysujcie w zeszycie serce, a następnie dopiszcie w jego środku jak najwięcej skojarzeń do słowa „zakochać się”

        b. Czy znacie filmy lub książki, w których pojawia się wątek miłosny? W jaki sposób został przedstawiony?


2. Zapoznanie się z fragmentem tekstu Pawła Beręsewicza Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek 

3. 👉Opisanie głównego bohatera. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. 👉Rozmowa na temat sposobów okazywania sympatii. (Po przeczytaniu, ćw. 2., 3., Praca w grupie, ćw. 5.):

        a. O jakich sposobach okazywania zainteresowania wspomina narrator?

        b. Czy zauważacie takie zachowania w swoim otoczeniu?

        c. Które z nich najczęściej obserwujecie? Jak je oceniacie?

        d. Skąd wiecie, że ktoś się w kimś zakochał?

        e. Dlaczego – Waszym zdaniem – młodzi ludzie często wstydzą się swoich uczuć? Co byście im doradzili?


5. Zwrócenie uwagi na kwestię odpowiedzialności za słowa i czyny. (Wśród ludzi ) 

6. Przypomnienie wiadomości na temat przysłów. (Przypomnienie) 

7. 👉Analiza przysłów i sentencji o miłości. (Po przeczytaniu, ćw. 4.):

        a. Frazeologizmy miłosne: https://wordwall.net/pl/resource/6981136/polski/frazeologizmy-mi%c5%82o%c5%9b%c4%87


8. 👉Ćwiczymy tworzenie opisu przeżyć wewnętrznych. (Praca twórcza, ćw. 6.)


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 12.06.2024r.  13.06.2024r.  Temat: Zabawa w powtórki.  1. Na pierwszy ogień:  https://view.genially.com/5ee89c92138cb10d8caf3e9f/interactiv...