11.10.2023r.
Temat: Ważne pytania.
Podręcznik s. 58-59 👀
Cele:
1. Określam problematykę utworu
2. Uważnie i ze zrozumieniem czytam tekst
3. Rozmawiam na temat przeczytanego fragmentu tekstu
4. Redaguję pytania filozoficzne
5. Biorą udział w dyskusji na temat źródeł szczęścia
1. Aktywne wprowadzenie;
a. Zamknijcie oczy – przypomnijcie sobie chwile, w których czuliście się szczęśliwi. Otwórzcie oczy i zapiszcie w zeszycie, co sprawiło, że czuliście się w tej konkretnej chwili szczęśliwi.
2. Odczytanie biogramu Josteina Gaardera. Podanie informacji na temat książki.
3. Aktywne czytanie fragmentów książki Świat Zofii. Cudowna podróż w głąb historii filozofii. (Po przeczytaniu, ćw. 1.‒3., 5.‒6.)
4. Dyskusja na temat tego, co ludziom daje poczucie szczęścia. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
5. Wyjaśnienie, czym jest filozofia jako nauka, i omówienie podstawowych pytań, jakie stawia. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
6. Określanie, co sprawia, że człowiek jest szczęśliwy. (Po przeczytaniu, ćw 9.)
a. zapytaj 5 koleżanek lub kolegów, co - według nich - jest potrzebne, aby człowiek żył szczęśliwie.
b. uzyskane odpowiedzi zapiszcie w zeszycie pod hasłem "CO DAJE SZCZĘŚCIE?"
c. porównanie uzyskanych odpowiedzi
7. Aktywne zakończenie:
a. Czy wiecie, czym jest pytanie filozoficzne? Czy umiecie podać jego przykłady?
b. Spróbujcie zapisać w zeszycie własną propozycję pytania filozoficznego na temat, który Was nurtuje.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz