środa, 6 września 2023

7.09.2023r. 

 

Temat: Zmartwienia.


Podręcznik s. 14-16 👀


Cele:

1. Charakteryzuję narratora

2. Przedstawiam informacje o bohaterach i oceniam ich zachowanie

3. Rozmawiam o problematyce utworu

4. Objaśniam zwroty o charakterze przenośnym 

5. Wyjaśniam znaczenie związków frazeologicznych 

6. Analizuję znaczenie gestykulacji, mimiki, postawy ciała

7. Wzbogacam słownictwo związane z niepełnosprawnością

8. Redaguję list oficjalny 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Znak symbolizujący osobę niepełnosprawną 



        b. Co oznacza ten znak?

        c. Na jakie osoby zwraca naszą uwagę 

        d. W jakich miejscach możemy go zobaczyć?

        e. Jakie znacie rodzaje niepełnosprawności?

        f. Jakie mogę być przyczyny niepełnosprawności? 


2. Odczytanie na głos fragmentu tekstu Ireny Landau Uszy do góry! 

3. 👉Scharakteryzowanie narratora. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. 👉Rozmowa o sposobie postępowania i reakcjach bohaterów tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.– 6) 

5. 👉Omówienie problematyki utworu. (Praca w grupie, ćw. 11.):

        a. Praca w parach: redagowanie listu oficjalnego

        b. Waszym zadaniem jest zredagowanie listu oficjalnego skierowanego do władz lokalnych (np. prezydenta Poznania), w którym przedstawicie problemy osób niepełnosprawnych w Waszym miejscu zamieszkania oraz podacie Wasze pomysły na ich rozwiązanie

        c. Pamiętajcie o budowie listu i wszystkich niezbędnych dla niego elementach! 


6. Poszerzenie słownictwa związanego z tematem lekcji. (Po przeczytaniu, ćw. 7.–8.) 

7. Wyjaśnienie związków frazeologicznych. (Po przeczytaniu, ćw. 9., Przypomnienie)


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 12.06.2024r.  13.06.2024r.  Temat: Zabawa w powtórki.  1. Na pierwszy ogień:  https://view.genially.com/5ee89c92138cb10d8caf3e9f/interactiv...