7.09.2023r.
Temat: Zmartwienia.
Podręcznik s. 14-16 👀
Cele:
1. Charakteryzuję narratora
2. Przedstawiam informacje o bohaterach i oceniam ich zachowanie
3. Rozmawiam o problematyce utworu
4. Objaśniam zwroty o charakterze przenośnym
5. Wyjaśniam znaczenie związków frazeologicznych
6. Analizuję znaczenie gestykulacji, mimiki, postawy ciała
7. Wzbogacam słownictwo związane z niepełnosprawnością
8. Redaguję list oficjalny
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Znak symbolizujący osobę niepełnosprawną
b. Co oznacza ten znak?
c. Na jakie osoby zwraca naszą uwagę
d. W jakich miejscach możemy go zobaczyć?
e. Jakie znacie rodzaje niepełnosprawności?
f. Jakie mogę być przyczyny niepełnosprawności?
2. Odczytanie na głos fragmentu tekstu Ireny Landau Uszy do góry!
3. 👉Scharakteryzowanie narratora. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. 👉Rozmowa o sposobie postępowania i reakcjach bohaterów tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.– 6)
5. 👉Omówienie problematyki utworu. (Praca w grupie, ćw. 11.):
a. Praca w parach: redagowanie listu oficjalnego
b. Waszym zadaniem jest zredagowanie listu oficjalnego skierowanego do władz lokalnych (np. prezydenta Poznania), w którym przedstawicie problemy osób niepełnosprawnych w Waszym miejscu zamieszkania oraz podacie Wasze pomysły na ich rozwiązanie
c. Pamiętajcie o budowie listu i wszystkich niezbędnych dla niego elementach!
6. Poszerzenie słownictwa związanego z tematem lekcji. (Po przeczytaniu, ćw. 7.–8.)
7. Wyjaśnienie związków frazeologicznych. (Po przeczytaniu, ćw. 9., Przypomnienie)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz