6.09.2023r.
Temat: Czym jest starość?
Podręcznik s. 17 👀
Cele:
1. Omawiam sytuację przedstawioną w wierszu
2. Charakteryzuję podmiot liryczny
3. Rozmawiam o własnych spostrzeżeniach związanych z wierszem
4. Redaguję list do starszej osoby
5. Opowiadam o przeczytanym utworze
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jakie znacie osoby w podeszłym wieku?
b. Jacy są starsi ludzie?
c. Czym zwykle się cieszą, a co może ich smucić?
d. Czy znacie filmy lub książki, w których staruszkowie występują w roli głównej?
2. Podanie skojarzeń ze słowem starość. (Zanim przeczytasz):
a. Zapiszcie w zeszycie słowo „starość”, a następnie dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń w formie mapy myśli
3. Odczytanie wiersza Starzy ludzie.
4. 👉Rozmowa o poetyckich cechach utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉 Przedstawienie opinii podmiotu lirycznego. (Po przeczytaniu, ćw. 2., 3.):
a. O kim jest mowa w wierszu?
b. Znajdźcie czasowniki nazywające zachowania bohaterów wiersza.
c. Co jest zaskakującego w takim zachowaniu bohaterów?
d. Spróbujcie zastąpić przymiotnik z tytułu wiersza synonimem.
e. Zapiszcie w zeszycie słowo „starość” i dopiszcie do niego jak najwięcej słów pokrewnych.
f. Jak rozumiecie ostatni wers utworu?
6. 👉 Porównanie własnych spostrzeżeń z przekazem wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. 👉Określenie, czego można nauczyć się od osób w podeszłym wieku. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. 👉Zredagowanie listu do bliskiej starszej osoby. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Scharakteryzowanie związku fotografii z tekstem. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz