wtorek, 5 września 2023

 6.09.2023r.  


Temat: Czym jest starość?


Podręcznik s. 17 👀


Cele:

1. Omawiam sytuację przedstawioną w wierszu

2. Charakteryzuję podmiot liryczny

3. Rozmawiam o własnych spostrzeżeniach związanych z wierszem

4. Redaguję list do starszej osoby

5. Opowiadam o przeczytanym utworze


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Jakie znacie osoby w podeszłym wieku?

        b. Jacy są starsi ludzie?

        c. Czym zwykle się cieszą, a co może ich smucić?

        d. Czy znacie filmy lub książki, w których staruszkowie występują w roli głównej? 


2. Podanie skojarzeń ze słowem starość. (Zanim przeczytasz):

        a. Zapiszcie w zeszycie słowo „starość”, a następnie dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń w formie mapy myśli 


3. Odczytanie wiersza Starzy ludzie

4. 👉Rozmowa o poetyckich cechach utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)

5. 👉 Przedstawienie opinii podmiotu lirycznego. (Po przeczytaniu, ćw. 2., 3.):

        a. O kim jest mowa w wierszu?

        b. Znajdźcie czasowniki nazywające zachowania bohaterów wiersza.

        c. Co jest zaskakującego w takim zachowaniu bohaterów? 

        d. Spróbujcie zastąpić przymiotnik z tytułu wiersza synonimem. 

        e. Zapiszcie w zeszycie słowo „starość” i dopiszcie do niego jak najwięcej słów pokrewnych.

        f. Jak rozumiecie ostatni wers utworu? 


6. 👉 Porównanie własnych spostrzeżeń z przekazem wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

7. 👉Określenie, czego można nauczyć się od osób w podeszłym wieku. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

8. 👉Zredagowanie listu do bliskiej starszej osoby. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

9. 👉Scharakteryzowanie związku fotografii z tekstem. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 12.06.2024r.  13.06.2024r.  Temat: Zabawa w powtórki.  1. Na pierwszy ogień:  https://view.genially.com/5ee89c92138cb10d8caf3e9f/interactiv...