wtorek, 26 września 2023

 27.09.2023r.  


Temat: Szkolne kłopoty.


Cele: 

1. Opowiadam o wydarzenia fabuły

2. Charakteryzuję bohaterów

3. Określam tematykę i problematykę utworu na podstawie jego fragmentów

4. Wskazuję wartości we fragmencie utworu

5. Opowiadam o przeczytanym tekście

6. Tworzę opowiadanie twórcze z elementami charakterystycznymi dla powieści fantastycznonaukowej


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Spójrzcie na słowa: ofiara, sprawca, świadek, przemoc, agresja, reakcja, prześladowanie 

        b. Wybierzcie dwa z nich i wyjaśnijcie ich znaczenie, a następnie zapiszcie z nimi po jednym zdaniu – nawiązując do szkolnej rzeczywistości przedstawionej w powieści Rafała Kosika 


2. Zapoznanie się z fragmentem powieści Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi 

3. Wyrażenie sądu na temat postaw bohaterów fragmentu powieści. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–4.):

        a. Jak najlepiej zachować się wobec przemocy w szkole?

        b. Która z metod jest najskuteczniejsza w walce z przemocą szkolną?


4. Określenie znaczenia technologii w życiu bohaterów. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):

        a. Narysujcie w zeszycie jedną z nowinek technicznych, które pojawiają się/są obecne w życiu bohaterów powieści – a następnie podpiszcie ją

        b. Zapiszcie i uzupełnijcie zdanie: „Mimo że (tu napiszcie wadę), nie wyobrażam sobie swojego życia bez (tu wpiszcie wybraną technologię), ponieważ (tu wpiszcie uzasadnienie). 


5. Utrwalenie terminu "powieść fantastycznonaukowa". (Nowa wiadomość) 

6. Omówienie wartości, którymi należy się kierować w relacjach z innymi ludźmi. (Po przeczytaniu, ćw. 6. i 7.) 

7. Zebranie informacji niezbędnych do zredagowania opisu wybranej postaci. (Po przeczytaniu, ćw. 8.) 

8. Zredagowanie opowiadania twórczego. (Praca twórcza, ćw. 9.):

        a. Spróbujcie wymyślić propozycję tytułu opowiadania fantastycznonaukowego – pamiętajcie, by zawierał on elementy charakterystyczne dla tego typu powieści 

        b. Kto mógłby być bohaterem takiego opowiadania? Zapiszcie swoją propozycję.

        c. Jaką przygodę mogliby przeżywać bohaterowie? Zapiszcie swoje propozycje w zeszycie

        d. Stworzona notatka stanowi idealny wstęp do pisania opowiadania twórczego – to zadanie dla wszystkich! Napiszcie opowiadanie twórcze wykorzystując swoje pomysły. Objętość pracy: Twoja praca powinna liczyć ok. 150 słów.  Pilnujcie ortografii i interpunkcji. Swoje opowiadanie  zapiszcie na osobnej kartce. 


9. Aktywne zakończenie:

        a. Dokończcie zdania: „Na dzisiejszej lekcji ważne dla mnie było…”

        b. „Na dzisiejszej lekcji ciekawe dla mnie było…”

        c. „Z dzisiejszej lekcji zapamiętam…”


10. Aktywne zakończenie:

        a. Sprawdź się: https://wordwall.net/pl/resource/11046777/polski/felix-net-i-nika-test-wiedzy

        b. https://wordwall.net/pl/resource/6448647/czas-akcji-felix-net-i-nika

        c.  https://wordwall.net/pl/resource/1465949/felixnet-i-nika-jak-dobrze-znasz-lektur%C4%99


11. Zaliczenie lektury: kartkówka 3.10.2021r. 


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 12.06.2024r.  13.06.2024r.  Temat: Zabawa w powtórki.  1. Na pierwszy ogień:  https://view.genially.com/5ee89c92138cb10d8caf3e9f/interactiv...