środa, 24 kwietnia 2024

25.04.2024r. 


Temat: Po co Bóg stworzył człowieka? 


Podręcznik s. 238-242


Cele:

1. Wskazuję epitety i określam ich funkcję w tekście

2. Interpretuję sens wiersza

3. Wyjaśniam, czym kierował się Bóg, stwarzając człowieka

4. Wymieniam elementy nazwane cudami 

5. Czytam tekst ze zrozumieniem 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Co oznaczają frazeologizmy: wyczyniać cuda; coś graniczy z cudem; cudów nie ma; ósmy cud świata


2. Odczytanie wiersza Joanny Kulmowej Człowiek żeby patrzał

3. Odnalezienie w wierszu elementów świata nazwanych cudami. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. Wskazanie epitetów. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

5. Określenie, jaki obraz Boga wyłania się z tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.) 

6. Nazwanie powodu stworzenia człowieka według osoby mówiącej w wierszu. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

7. Zinterpretowanie trzech ostatnich wersów utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

8. Opisanie innych cudów widzianych na co dzień. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 12.06.2024r.  13.06.2024r.  Temat: Zabawa w powtórki.  1. Na pierwszy ogień:  https://view.genially.com/5ee89c92138cb10d8caf3e9f/interactiv...