31.01.2024r.
Temat: Wspomnienia z podróży.
Podręcznik s. 174-177
Cele:
1. Charakteryzuję postawę narratora
2. Określam doświadczenia bohaterów i porównuję je z własnymi
3. Porównuję postępowanie postaci z własnymi doświadczeniami
4. Oceniam zachowanie bohaterów
5. Odróżniam fakty od opinii
6. Redaguję przepis na udane wakacje
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Jakie są zasady zachowania w trakcie pobytu za granicą?
b. W jakim celu wyjeżdżamy na wakacje?
2. Odczytanie fragmentu tekstu Renégo Goscinnego, Jean-Jacques’a Sempégo Nowe przygody Mikołajka.
3. Określenie, w jaki sposób narrator opowiada o wizycie u państwa Bongrain. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. Rozmowa na temat relacji z wakacji państwa Bongrain. (Po przeczytaniu, ćw. 2., 4.):
a. Wyjaśnijcie, co było niewłaściwego w wypowiedziach państwa Bongrain::
1. Komentarze na temat restauracji
2. Krytyka hotelu w Perpignan i dróg w Hiszpanii
3. Opowiadanie o plaży i jedzeniu
5. Sformułowanie pytań, które można by zadać państwu Bongrain. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. Stworzenie przepisu na udane wakacje. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
7. Przypomnienie wiadomości o faktach i opiniach. (Przypomnienie, Po przeczytaniu, ćw. 6., 7.)
8. Przekształcenie tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 8.):
a. Dodajcie do podanego tekstu wyrazy nacechowane emocjonalnie (czyli zdrobnienia lub zgrubienia), wyrazy wartościujące (np. piękny, nowoczesny, pyszny) itp.
9. Ułożenie wypowiedzi na podstawie rodzinnych zdjęć. (Praca w grupie, ćw. 9.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz