28.11.2023r.
Temat: Refleksja o sobie samym.
Podręcznik s. 128-129 👀
Cele:
1. Rozpoznaję i wyjaśniam przenośnie występujące w tekście
2. Charakteryzuję podmiot liryczny
3. Określam tematykę i problematykę utworu
4. Nazywam wrażenia, jakie wzbudza w nas czytany tekst
5. Wskazuję wartości ważne dla podmiotu litycznego
6. Wyszukuję informacje wyrażone wprost i pośrednio
7. Określam temat utworu
8. Redaguję notatki
1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz)
2. Odczytanie utworu Czesława Miłosza Do mojej natury.
3. Określenie nastroju wiersza:
a. Jaki nastrój towarzyszył Wam podczas czytania tekstu.
4. 👉Budowanie hipotezy interpretacyjnej. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):
a. Dokończcie zdanie „Wiersz mówi o …”
5. 👉Poszukiwanie wiadomości o podmiocie lirycznym i adresacie wypowiedzi lirycznej. (Po przeczytaniu, ćw. 2.‒7.):
a. Wskażcie fragment utworu, z którego możemy czerpać informacje o podmiocie lirycznym – czy jest mężczyzną, czy kobietą; w jakim jest wieku; w jakim jest nastroju; czy jest zadowolony ze swojego życia; jaki chciał być
b. Teraz poszukajcie fragmentu, w którym znajdziemy informacje o odbiorcy
c. W następnym kroku stwórzcie sami notatkę o podmiocie lirycznym i adresacie wiersza – w dowolnie wybranej przez siebie formie
6. 👉Rozważanie, czego od bohatera wiersza może nauczyć się młody człowiek. (Po przeczytaniu, ćw. 8., 9.):
a. Zapiszcie w zeszycie trzy wartości, które chcielibyście realizować w życiu oraz określcie, jak możecie do tego dążyć
7. 👉Porównanie podmiotu lirycznego wiersza z bohaterem obrazu Caspara Davida Friedricha Marzyciel. (Po przeczytaniu, ćw. 10.)
8. 👉Praca w grupach. (Po przeczytaniu, ćw. 11.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz