27.11.2023r.
Temat: Jak nas widzą inni?
Podręcznik s. 126-127 👀
Cele:
1. Omawiam elementy świata przedstawionego
2. Rozpoznaję i wyjaśniam przenośnie występujące w tekście
3. Charakteryzuję bohaterów
4. Określam tematykę i problematykę utworu
5. Omawiam doświadczenia bohaterów i zestawiam je ze swoimi
6. Wyszukuję informacje wyrażone wprost i pośrednio
7. Odróżniam fakty od opinii
8. Odróżniam argumenty logiczne od emocjonalnych
9. Dokonuję selekcji informacji
1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz)
2. Zapoznanie się z fragmentem tekstu Adele Faber i Elaine Mazlish Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały...
3. Nadanie tytułu przeczytanej historii:
a. Zastanówcie się, jakie emocje budzi w Was przeczytana historia. Zapiszcie w zeszycie nazwę emocji.
b. Spróbujcie nadać teraz inny tytuł dla przeczytanego tekstu – możecie wykorzystać nazwane przez nas emocje
4. 👉Gromadzenie wiadomości o bohaterkach. (Po przeczytaniu, ćw. 1.‒3.)
5. 👉Rozważenie problemu: Jak można pomóc Stacey lub osobom takim jak Stacey? (Po przeczytaniu, ćw. 6.):
a. Tworzymy metaplan – zastanówcie się „Jak jest?”, czyli jaki problem przedstawiono w tekście
b. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytanie „Jak być powinno?”
c. Na końcu zapiszcie odpowiedź na pytanie „Dlaczego nie jest tak, jak być powinno?”
6. 👉Zapoznanie się z definicją motta i udzielenie odpowiedzi na pytanie. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. 👉Rozmowa na temat motta oraz roli teatru. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Jak rozumiecie cytat z „Lata Muminków”?
b. Co oznacza wyrażenie „teatr niewidzialnych dzieci”?
c. Co pokazuje teatr? Zapiszcie w zeszycie hasło „Teatr pokazuje ludziom” i następnie narysujcie od hasła trzy kreski (w różne strony). Zastanówcie się, co pokazuje ludziom teatr.
8. 👉Zadanie pracy domowej. (Po przeczytaniu, ćw. 8.):
a. Napiszcie list do Stacey, w którym poradzicie jej, co powinna zrobić, żeby być bardziej pewna siebie.
b. Termin oddania listu: 14.12.2023 r.
c. Pamiętajcie o wszystkich niezbędnych dla listu elementach!
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz