26.10.2023r.
Temat: Samotność.
Podręcznik s. 81-84 👀
Cele:
1. Określam sytuację liryczną przedstawioną w utworze
2. Wskazuję środki poetyckie, wyjaśniam ich znaczenie i określam ich funkcję
3. Wyjaśniam znaczenie słów użytych przez podmiot liryczny
4. Dzielę się spostrzeżeniami na temat poruszany w utworze
5. Stosuję właściwe argumenty do uzasadniania swojego zdania
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Kiedy i w jakich sytuacjach ludzie doświadczają samotności?
b. Czym jest dla Was samotność? Kiedy jesteście samotni?
c. Narysujcie w zeszycie symbolicznie samotność.
2. Zapoznanie się z biogramem Anny Kamieńskiej.
3. Odczytanie utworu Anny Kamieńskiej Wieczór
4. 👉Określenie sytuacji, w której znajduje się osoba mówiąca w wierszu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Wyjaśnienie wypowiedzi podmiotu lirycznego. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. 👉Wskazanie środków poetyckich, wyjaśnienie ich znaczenia i funkcji w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 5.)
7. 👉Omówienie sposobu, w jaki podmiot liryczny próbuje sobie poradzić z samotnością. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
8. 👉Rozmowa na temat poczucia osamotnienia wśród ludzi. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Refleksje na temat doświadczania samotności. (Praca w grupie, ćw. 7.):
a. Tworzymy metaplan
b. Pracujcie w parach – każdy w swoim zeszycie tworzy metaplan według wzoru i uzupełnia go
10. 👉Rozmawiamy o samotności i zapisujemy swoje wnioski. (Praca twórcza, ćw. 8.):
a. Stwórzcie w zeszycie rodzinę wyrazu „samotność”
b. Przygotuj listę sposobów na zapobieganie samotności
11. 👉Tworzymy historię. (Praca twórcza, ćw. 9.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/12492444/polski/jaki-to-frazeologizm
b. Czy znacie związki frazeologiczne podane w ćw.9?
c. Wymyślcie krótką historyjkę, w której zastosujecie dwa z nich.
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz