4.06.2024r.
Temat: Weźmy to w nawias.
Cele:
1. Poprawnie używam nawiasów w wypowiedzeniach
2. Uczestniczę w rozmowie
1. Aktywne wprowadzenie. (Na rozgrzewkę )
2. Odczytanie informacji o nawiasie. (Nowa wiadomość)
3. Wyjaśnienie funkcji nawiasów w tekście. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.)
4. Ćwiczenia dotyczące stosowania nawiasów. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2., 3.)
a. Przyjrzyjcie się zdaniom i powiedzcie, gdzie należy umieścić znaki: dwukropek lub nawias:
1. W sałatce, którą przyniosła Marysia, były różnorodne warzywa zielony groszek, marchew, fasola, pietruszka, por, czerwona i żółta papryka oraz seler.
2. Przecież ta audycja tak powiedział Kacper ma być nadawana po południu.
3. Z powodu drobnego urazu skaleczyłem palec wskazujący nie mogłem wziąć udziału w meczu.
4. Nie nudziłam się w trakcie choroby, bo często odwiedzały mnie moje koleżanki Kasia, Wiktoria, Ola, Zosia i Weronika.
5. Przed spektaklem mamy jeszcze tyle do zrobienia musimy przejrzeć scenariusz, przygotować pytania do wywiadu, przygotować muzykę i sprawdzić sprzęt.
6. Po długich namysłach wahałem się między piłką nożną i pływaniem postanowiłem zapisać się do sekcji pływackiej.
5. Czas na ćwiczenia: "Ćwiczenia do języka polskiego" s. 109-110
6. Aktywne zakończenie:
a. Przyjrzyjcie się przykładom zdań ze związkami frazeologicznymi:
• Gdyby wziąć w nawias ostatnie porażki i podsumować całą jego karierę, okazałoby się, że jest bardzo utalentowanym sportowcem.
• Osoby bezrobotne często czują się poza nawiasem życia społecznego.
• Współcześni projektanci często sięgają po dawne wzory, które, nawiasem mówiąc, wyglądają bardzo nowocześnie.
b. Co oznaczają? Jak został w nich użyty nawias?
😀 to już wszystko na dzisiaj - do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz