19.03.2024r.
Temat: Człowiek wobec przestrzeni.
Podręcznik s. 186-187
Cele:
1. Rozpoznaję w tekście poetyckim epitet i porównanie
2. Charakteryzuję podmiot liryczny
3. Nazywam emocje, jakie zostają we mnie po przeczytaniu tekstu
4. Poprawnie stosuję pisownię wielką literą
5. Opowiadam o przeczytanym tekście
1. Zapoznanie się z tekstem Danuty Wawiłow Latem:
a. Na co wskazuje tytuł utworu?
b. Jaka jest tematyka utworu?
2. Uzupełnienie schematu dotyczącego miejsca, w którym znajduje się podmiot liryczny. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
3. Wskazanie obrazów poetyckich wyłaniających się z wiersza. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
4. Określenie nastroju utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
5. Wskazanie epitetów, porównania i omówienie funkcji, jaką pełnią w wierszu. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
6. Omówienie perspektywy osoby mówiącej w wierszu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Kim jest podmiot liryczny? .
b. W jaki sposób się wypowiada?
c. Gdzie znajduję się? Co robi?
d. Co widzi i słyszy?
7. Uzasadnienie faktu bycia Polakiem i Europejczykiem. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
8. Opis obrazu ilustrującego tekst. (Po przeczytaniu, ćw. 7.):
a. Co jest tematem dzieła?
b. Kto został przedstawiony na obrazie?
c. W jakiej sytuacji się znajduje?
d. Czy obraz odzwierciedla sytuację przedstawioną w wierszu?
9. Uzasadnienie pisowni nazw wielką literą. (Po przeczytaniu, ćw. 8.):
a. Wypiszcie z tekstu wszystkie wyrazy zapisane wielką literą.
b. Dlaczego zostały zapisane w ten sposób?
10. Opisanie własnych wyobrażeń na zadany temat. (Po przeczytaniu, ćw. 9.)
11. Aktywne zakończenie:
a. https://learningapps.org/20027409
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz